Johans mc

Tagenevägen 28, Gothenburg, Sweden
Local business

Description

Välkommen till Johans MC, butiken där drömmar blir sanning. Triumph center Göteborg, Kawasaki center Göteborg, Suzuki och KTM Göteborg.

RECENT FACEBOOK POSTS

TomTom Rider 410 - Johans MC WebTv

Funderar du på GPS till din hoj? Sedan i somras så säljer vi TomTom i butiken! Nu har vi fått in en ny leverans med TomTom Rider 410 Great Rides Edition! Jacob ger oss en överblick av dess funktioner och vad som ingår! https://www.youtube.com/watch?v=S6aILhEP2KE&index=9&list=PLECkgWgH2CJzi-OwIf6xoT4LtM7hZd0iL

Timeline Photos

Funderar du eller någon du känner på att sälja sin mc? Prova i så fall vår MC-Förmedling! Tryggt och smidigt för alla parter. Vi har stor efterfrågan på begagnade hojar så hör av dig redan idag. Läs mer på hemsidan www.johansmc.se

facebook.com

Thruxton R ABS/ASR The Track Racer! Vi har 1 ex för omgående leverans! Välkommen till Johans MC!

Timeline Photos

Jonas, Stålmannen och David var tidigare idag med och körde The Distinguished Gentlemans ride. Ett världsomspännande event för att samla in pengar till forskningen för prostatacancer. Fantastiskt väder med närmare 170 stiliga ladies and gentlemens körde i kortege genom Göteborg! :)

facebook.com

Trötta men glada avslutade vi årets "Galnaste Dag"! DEMO-hojarna har tomma tankar, butiken är halvtom och de 8 Kärchertvättarna tog slut i ett nafs! Vi är supernöjda, tack alla ni som kom till oss idag! Hoppas ni också hade trevligt! /Personalen på Johans MC

Timeline Photos

Nu är vi igång med årets Crazy Day! Outletbutik, erbjudanden, 20% rabatt i butiken (ej reservdelar), Dagens Deal på utvalda MC, presentkort till alla MC/moped-köpare, Kärchertvätt till de 8 första MC-köparna mm mm. Välkommen!

facebook.com

Imorgon lördag är det Crazy Day på Johans MC! Vi har öppet 10-16. Butiken har laddat med rekordstor outlet, specialerbjudanden & 20% rabatt på alla lagervaror. (Ej reservdelar) MC-Sälj har plockat ihop ett gäng hojar med "Dagens Deal" pris. Som vanligt står alla våra ca 35 DEMO-MC till ditt förfogande:) Välkommen! ------------------------------------------------------------------ NYA MC med Dagens Deal pris: KAWASAKI ER-6F 2016, 73.900:- NU 62.900:- Versys 650 2016, 81.900:- NU 72.900:- Versys 1000 2016, 127.900:- NU 114.900:- Z1000SX 2016, 130.900:- NU 115.900:- GTR1400 2016, 173.900:- NU 154.900:- ZZR1400 2016, 193.900:- NU 172.900:- Ninja H2 2016, 239.000:- Presentkort 20.000:- SUZUKI SV650A 2016, 67.900:- NU 58.900:- GSX-S 1000 2016, 121.900:- NU 107.900:- GSX-S 1000F 2016, 130.900:- NU 114.900:- TRIUMPH Street Triple 2016, 90.990:- NU 81.900:- Street Triple RX 2016, 104.490:- NU 94.900:- PIAGGIO MP3 500 Business 2016, 95.900:- NU 84.900:- ------------------------------------------------------------------ Dessutom presentkort på alla övriga NYA & BEG MC! De 8 första som köper en hoj under dagen får utöver allt även en Kärcher högtryckstvätt! Välkommen!

Timeline Photos

Då var det dags för den sista resdagen. Dag 5 Vi vaknar upp i ett regnigt Geilo. Geilo är en ort i Hols kommun, Buskerud fylke i Norge med omkring 2300 invånare. Geilo är en vintersportort. Staden arrangerade Paralympiska vinterspelen 1980 och tävlingar vid juniorvärldsmästerskapen i alpin skidsport 1991. När vi ätit frukost och satt oss på hojarna så skiner solen igen, härligt. Startar min Tiger 800 xcx och vi spinner ner från fjället, hemresan går utan problem hela vägen hem! Min kollega Erik här på Johans MC som redigerat text och bilder samt lagt ut reseberättelsen på vår Facebook bad mig summera resan. Min sammanfattning blir så här: Resans höjdpunkter är så klart körningen med alla fantastiska utsikter och miljöer. Atlanthavsveien var ju helt outstanding och även Trollstigen med sina hårresande kurvor. Geiranger så otroligt vackert och även Strynfjället. Om ni skall göra en liknande resa som vi gjorde glöm då inte Dalsnibba, det är ett måste! Jag skulle gärna göra om denna resa igen. Men då skulle jag köra mindre mil per dag. Vi gjorde ju det vanliga felet att vi trodde att vi kunde köra mer mil uppe på fjället än vad man mäktar med. Kruxet är att krävs så mycket koncentration när man kör hårnålskurvor så ca 8-10 timmar på hojen räcker gott och väl. Nästa gång planerar vi in ca 20-25 mil max om dagen på sådana här vägar. Riktiga mc kläder är som vanligt otroligt viktigt. Jag förstår inte varför jag inte köpte Rukka för 20 år sedan. Det är så skönt att slippa ta på och av regnkläder, det är bara tuta o köra. Jag, min vän Anja och våra motorcyklar har under dessa 5 dagar gjort en fantastisk resa som är med oss hela livet. /Åsa, motorcykelsäljare på Johans MC Fakta: Fordon: Triumph Tiger 800 XCX 2016, H-D Sportster 1200 Nightster 2009. H-D´n firade 8000 mil på resan. Resan: 5 resdagar, 4 övernattningar. Onsdag 7/9 till söndag 11/9. Totalkörsträcka 219 mil.

facebook.com

Crazy Day & REA hos Johans MC! Mängder med erbjudanden! Välkomna lördag den 24 september hos Johans MC! Öppet 10.00 - 16.00

Timeline Photos

Åsas resa fortsätter. Dag 4. Vi gick upp tidigt och åt frukost med fjordutsikt i Geiranger. Svårt att beskriva men det är galet vackert. Vi satte oss på hojarna strax före nio och drog iväg. Upp på fjället dals... Kollar strax upp namnet, där var det rejält med snö i alla fall trots att det är sensommar. Vilken fantastisk utsikt! Idag har vi gjort det vanliga fjällmissen, man tror att det skall gå fortare än det gör. Vi har också upplevt alla slags väder idag. Sista timmarna på sista fjället gjorde vi i mörker och regn. Somnade innan jag hann lägga huvudet på kudden. Men bilderna vi har tagit denna dagen är värda allt. Dagens höjdpunkt i dubbel bemärkelse var Dalsnibba. Det är Europas högsta fjord, sträcker sig 1500 meter över havet. Utsikten från Dalsnibba är fantastiskt mäktig och varierande. Vi såg snötäckta toppar, dessutom såg man hela vägen ner till Geiranger och kryssningsfartyg i fjorden. Vädret ändras snabbt här och har du tur/otur så kan man få uppleva alla fyra årstider på en dag och det fick vi. Strålande sol och klar himmel ändrades snabbt till dimma och regn 😃 japp vädret var friskt. Fick med regnbågen, hårnålskurvorna och snön på en schysst bild. Fortsättning följer imorgon:)

facebook.com

Åsas resa rullar vidare. Dag 3: I dag (läs lördag) har vi kört Trollstigen som länge varit en dröm för mig. Det var min absolut läskigaste körupplevelse under mina 25 år som jag kört hoj. Blöt asfalt, hårnålskurvor i dimma och otroligt brant. När vi kom upp till toppen och stannade så var jag alldeles skakig, det var en hissnande färd. Vi körde in i ett moln, det var som att köra i mjölk, jag hörde Anja men kunde inte se henne fastän hon bara var några meter framför mig. Skitläskigt! När vi till slut kom fram till Geiranger och väntade på färjan såg vi en val, mäktig känsla. När vi parkerade på båten vevade killen i bilen bredvid ner rutan och sa att vi såg ut att behöva en mekaniker, han tittade förskräckt på Anjas hoj och tyckte att den behövde vård och framförallt nya bromsar. Det fick dock stå för honom. Anja är otroligt nöjd med däcken som Marcus på verkstaden rekommenderat. De har nu rullat ca 2000 mil i år och har fortfarande bra grepp och mycket mönster kvar. När vi kom till hotellet blev vi glatt överraskade då dom hade uppgraderat vårt rum med fjordutsikt. Vi somnade förvisso snabbt och gott trots en fantastisk utsikt:). Imorgon fortsätter vår resa.

Timeline Photos

Vår säljare Åsas reseberättelse fortsätter här med dag 2: Vi startade i strålande solsken och körde upp på Rondale fjäll, landskapet var magiskt, det var som att komma in i en annan värld. Träden var fulla av färger och landskapet helt otroligt. Vi hittade en cool utsiktsplats där vi lyckades få ut hojarna, vad gör man inte för bra bilder. Vid 5 tiden på eftermiddagen började vi bli slitna efter alla kurviga vägar men bestämde oss ändå för att köra en omväg så vi kunde köra Atlantveien idag. Till sist såg vi äntligen en skylt med Atlanthavsveijen och vi spanade ut mot vattnet. Vi körde på vägen som vi sett fram emot, men var är alla broar? Vi körde och körde! Vägen slingrade sig jättevackert vid havet och alla bondgårdar men va tusan är våra broar? Har vi kört fel? Det står att vi är på rätt väg, men det är bara små kringliga vägar. Men plötsligt var vi äntligen framme till resans mål. Framför oss såg vi havet och en massa broar. När vi kör upp på bron såg jag inte var den tar vägen och jag fick en hissnande känsla i kroppen, så häftigt! Totalt under dagen körde vi 50 mil. Det man måste tänka på är att om man kör 20 mil på Norges kurviga vägar så är det som 40 mil hemma i Sverige. Det är svårt att planera mil och tid. Vi startade tidigt och var framme i mörkret kl 23. Vi är ändå hyfsat vana mc-förare men vi kände oss riktigt slita. Ett tips till er som planerar er första Norgeresa är att inte lägga upp för långa körsträckor, det är inte värt det. Bättre en extra dag och njuta av upplevelsen:-) Vi somnade gott denna natt! Imorgon fortsätter vår resa.