Top Local Places

Poesia e Solidarietà / Poetry and Solidarity

, Trieste, Italy
Organization

Description

ad

Associazione di volontariato il cui fine è quello di promuovere i valori della solidarietà con la diffusione e la conoscenza della poesia. / Voluntary association whose goal is to promote the values of solidarity by spreading and getting to know poetry. [English text below]

“Poesia e Solidarietà” è un’associazione di volontariato la cui finalità unica è quella di promuovere i valori della solidarietà con la diffusione e la conoscenza della poesia, letta ed ascoltata in tutte le sue anche più umili sfumature per rivelarne i significati, coltivando la ricerca di un linguaggio consapevole e letterariamente affinato, non escluso il confronto con gli strumenti della critica.
Dall’entusiasmo e dagli ideali di Gabriella e Ottavio Gruber, l’associazione ha lanciato nel 2000 il progetto “Poesia e Solidarietà, Linguaggio dei Popoli”, al cui interno si sviluppano il Concorso Internazionale di Poesia “Castello di Duino” e il Forum Mondiale dei Giovani “Diritto di Dialogo”. L’idea che sta alla base del progetto è che la “cura del linguaggio” sia il veicolo più importante della solidarietà interpersonale, intergenerazionale e interculturale. I linguaggi dell’anima e i linguaggi del pensiero sono in realtà esperienza di cose, quel dare forma a un mondo di relazioni come valori inesauribili nel loro riprodursi.


***


“Poetry and solidarity” is a voluntary association whose only goal is to promote the values of solidarity by spreading and getting to know poetry, read and listened to in all its nuances (even the most humble ones) to reveal its meanings, looking for a self-conscious and literarily refined language, without excluding the confrontation with critical tools.

Out of the enthusiasm and the ideals of Gabriella and Ottavio Gruber, the association launched in 2000 the project “Poetry and Solidarity, Language of Peoples”, comprehending the International Poetry Prize “Castello di Duino” and the World Youth Forum “Right to Dialogue”. The “care of the language”, considered as the main medium of understanding and solidarity (on interpersonal, intergenerational and intercultural levels), is at the core of the entire project. Languages of the soul and languages of the thought are all “experiences of things”: they express a way of “shaping the world” through relationships considered as values which are inexhausted in their creative work.

CONTACT

Quiz

NEAR Poesia e Solidarietà / Poetry and Solidarity