Gimnazjum nr 7 w Koninie im. gen. W. Sikorskiego

Gimnazjum nr 7 w Koninie im. gen. W. Sikorskiego

RECENT FACEBOOK POSTS

Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt w Koninie - wolontariat

zamiast wyrzucać zanieś do schroniska

W piątek 24 czerwca uroczyste zakończenie roku szkolnego 2015/2016. Klasy I i II swoją uroczystość rozpoczynają o godz. 9.00, natomiast klasy III o godz. 17.00. Zapraszamy.

Timeline Photos

Przypominamy o oddaniu książek i podręczników do biblioteki szkolnej :)

Epicentrum Kultury

Wyróżnione dziewczyny na wystawie prac

Kasia odbiera nagrodę

Epicentrum Kultury

1050. rocznica chrztu Polski

Kasia i Natalia z klasy 2A uczciły 1050. rocznicę chrztu Polski w pracach plastycznych. Odebrały nagrodę i wyróżnienie, oglądały własne prace na wystawie tematycznej w CKiS

Dzień Humanisty

DNI HUMANISTY to tradycja Gimnazjum nr 7. 10 czerwca 2016 r. po raz szesnasty prezentowaliśmy talenty i odkrywaliśmy nowe światy. Ciekawą wędrówkę w czasie rozpoczęliśmy od inscenizacji poetycko - historycznej, zaprezentowanej przez uczniów z klasy II a, II b, II c i I B, przygotowanej przez panią K. Pawłowską i A. Zalewską. "Podróż sentymentalna" i zabawa w teatr przeniosła Nas w czasy Mieszka i Dobrawy, spotkaliśmy się z Danuśką i Zbyszkiem z "Krzyżaków" oraz Julią i Romeo z tragedii Szekspira. Mogliśmy wysłuchać legendy z XIV tomiku twórczości uczniowskiej " Droga do Powstania Państwa Polskiego" wydanego z okazji obchodów 1050 rocznicy Chrztu Polski. W zbiorkach wydawanych od 2001 roku zamieszczone są wszystkie utwory, jakie uczniowie naszego gimnazjum napisali i dostarczyli. Tak też stało się tym razem. Nad wydaniem tomiku czuwała pani A. Zalewska. Dni Humanisty to również konkursy i tak w konkursie historycznym Polska Piastów 960 - 1370 laureatami zostali: I miejsce - Jakub Łojko kl. III b II miejsce - Anna Bogdzińska kl. III b III miejsce - Natalia Niemiec kl. III b Dominika Desecka kl. III a Opiekunami konkursu były panie L. Elsner i D. Czerwczak. Śmiałkowie zmierzyli się z fragmentem Kroniki Jana Długosza i brali udział w konkursie ortograficznym "Jak to drzewniej bywało ... " Mistrzami ortografii naszej szkoły, otrzymując takie same noty, okazali się: Gabriela Kraska kl. I b Jakub Łojko kl. III b Wiktoria Pik kl. III a Opiekunami konkursu były panie L. Elsner i B. Skonieczna. Braliśmy udział w konkursie powiatowym "Zamki, budowle średniowieczne" zdobyliśmy następujące miejsca: I m. pięcioosobowa grupa z kl. III c III m. pięcioosobowa grupa z kl. II b IV m. pięcioosobowa grupa z kl. III a Opiekunem konkursu była pani I. Pawlaczyk. Koordynatorem działań z okazji Dni Humanisty była pani Krystyna Pawłowska.

Młodzieżowa Grupa Ratownicza III Liceum w Koninie

Ogólnopolski Konkurs Filmów Niezależnych OKFA

zobaczcie jakie cudo zmalowali m.in. Marcin II B, Julia II B, Natalia I A, Dominika I A podczas trzydniowych warsztatów z animacji poklatkowej towarzyszących 62. OKFA

Photos from Gimnazjum nr 7 w Koninie im. gen. W. Sikorskiego's post

3 czerwca 2016 r. klasy II wyruszyły do Wrocławia. Głównym celem był najstarszy Ogród Zoologiczny w Polsce, otwarty od 10 lipca 1865 r. Pokonaliśmy 33 ha powierzchni. Przekonaliśmy się, ze misją wrocławskiego ZOO jest zachowanie różnorodności biologicznej i działania na rzecz zagrożonych wyginięciem gatunków zwierząt. Zachwyciło Nas Afrykanarium - pierwsze w Polsce oceanarium i jedyne na świecie miejsce poświęcone faunie jedynego kontynentu. Życiodajne wody Czarnej Afryki to ekosystem składający się z 19 basenów i zbiorników przedstawiających m. in. rafę Morza Czerwonego, hipopotamy nilowe, ryby słodkowodne jezior Malawi i Tanganiki. Głębiny Kanału Mozambickiego i występujące rekiny, płaszczki i inne duże ryby pelagiczne mogliśmy podziwiać z podwodnego akrylowego tunelu o długości 18 metrów. Podziwialiśmy ekspozycję Wybrzeża Szkieletów w Nambii, gdzie prezentowane są pingwiny przylądowe oraz kotik afrykański oraz dżunglę otaczającą rzekę Kongo reprezentowaną przez krokodyle i manaty, niezwykłe roślinożerne ssaki zwane także syrenami. Spacerując po Ogrodzie, wśród starodrzewia i historycznych budynków z XIX wieku widzieliśmy faunę i florę wszystkich kontynentów: zwierzęta zamieszkujące Saharę, Czerwoną Wyspę - Madagaskar ( endemity - lemury wari i alaotrańńskie, żaby pomidorowe, żółwie promieniste), faunę europejską, zwierzęta Ameryki Południowej ( nandu, kapibary, gwanako), wybieg zwierząt Australii - walabii benetta, emu. Byliśmy w Krokodylarnii, pawilonie Terarium i pawilonie 2 biegunów. Zainteresował Nas "świat małp" szympansów, gibonów, pawianów masajskich. Urzekła panda mała, śpiące lwy i lwice, wygrzewający się tygrys sumatrzański, Słoniarnia i Ptaszarnia, przy starym, przedwojennym wejściu do ZOO. I można tak bez końca, przecież we wrocławskim ogrodzie znalazło schronienie 10 500 zwierząt, które reprezentują około 1100 gatunków, w tym zagrożone wyginięciem, a nawet niewystępujące już w naturalnym środowisku. Tego też dnia, w sercu Wrocławia, zwiedziliśmy Ogród Japoński, którego historia liczy już ponad 100 lat i sięga 1913 r. kiedy to w Hali Stulecia odbywała się na wyjątkową skalę Wystawa Światowa. Po pokonaniu Parku Szczytnickiego weszliśmy w świat żywej, orientalnej kultury z Japonii. Urzekła Nas harmonia świata roślin dobieranych pod względem kolorystyki, kształtu, czasu kwitnienia, a nawet symbolicznych znaczeń. Z pierwszej formy ogrodu pozostały jedynie ścieżki, pagórki, kształt stawu. Po rewalitacji dodano kamienne latarnie, kaskady: męską, która spada wartkim strumieniem i żeńską, gdzie woda płynie wolno, po 2 stopniach. Oba strumienie wpływają do stawu. Na zakończenie zwiedzaliśmy piękny Wrocławski Stary Rynek i podziwialiśmy urokliwe kamieniczki, żałując iż to już koniec wycieczki.

Warsztaty z animacji poklatkowej 62. OKFA

Młodzi filmowcy podczas pracy - trzydniowe warsztaty z animacji poklatkowej towarzyszące 62. OKFA Marcin II B, Julia II B, Natalia I A, Dominika I A

Photos from Gimnazjum nr 7 w Koninie im. gen. W. Sikorskiego's post

Zamek Malbork, arcydzieło architektury obronnej, zdobyty przez kl. I b, I c, I d. 24 maja 2016 r. wyruszyliśmy na wycieczkę ku największemu gotyckiemu zespołowi zamkowemu na świecie. Pokonaliśmy nowe wejście do zamku Bramę Nową, która jest częścią zrekonstruowanej zabudowy na Wałach von Plauena. Podziwialiśmy i zwiedzaliśmy Zamek Wysoki (klasztor), Zamek Średni ( siedzibę wielkiego mistrza i wielkiego komtura, centrum polityczne i administracyjne państwa zakonnego) oraz Zamek Niski - Podzamcze ( rozległe zaplecze gospodarcze). Obejrzeliśmy jedno z największych wyzwań konserwatorskich w historii Muzeum. Przywrócony do świetności zespół sakralny na Zamku Wysokim - odbudowane wnętrze kościoła zamkowego i zrekonstruowany posąg Madonny z Dzieciątkiem, który wrócił w całej okazałości na wschodnie zamknięcie kościoła. Z zainteresowaniem podziwialiśmy wystawy: Zbrojownia Malborska - Oręż Europejska i zbiory wyrobów z bursztynu - konteksty oraz ekspozycję rzeźby średniowiecznej. Dzień był pełen wrażeń. Widok tańczących fontann i spacer bulwarami nad Nogatem oraz drewnianym, starym mostem zakończył nasz pobyt w gorącym Malborskim Grodzie.