Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku

RECENT FACEBOOK POSTS

Świat Młodych

Drużyna wicemistrzów !!! 🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈🥈

Jak działa biznes? Finał konkursu „Przedsiębiorczość w praktyce”

NASI VICE-MISTRZOWIE z TECHNIKUM Zapraszamy do obejrzenia krótkiego reportażu z Finału konkursu :) GRATULUJEMY !!!

Photos from Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku's post

Drugie miejsce naszych uczniów TECHNIKUM w wojewódzkim konkursie Przedsiębiorczość w praktyce !!! http://zslchrobry.lezajsk.pl/drugie-miejsce-wojewodzkim-konkursie-przedsiebiorczosc-praktyce/

Brighton 🙂 Pozdrawiamy całą szkołę 🙂

Photos from Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku's post

W dniach 01.06 – 03.06. 2017r. nasza klasa 2 „i” ( i kolega z 2 „a”) wraz z panią wychowawczynią Barbarą Długoń i opiekunami – panem Andrzejem Tofilskim i księdzem Dariuszem Wojnarem zwiedzaliśmy okolice Trzech Koron w Pieninach. Mieszkaliśmy przez ten czas w „Willi Magiery” w Sromowcach Niżnych. Po drodze pojechaliśmy do zamku w Czorsztynie. Drugi zamek – Dunajec w Niedzicy - zwiedziliśmy już po zakwaterowaniu i po obiedzie. Wspólnie podziwialiśmy średniowieczną architekturę tych okazałych budowli, m.in. lochy, pokoje i znajdujące się w nich wyposażenie oraz słuchaliśmy historii panujących tam rodów. Z wieżyczek i okien oglądaliśmy piękne krajobrazy, które tworzyły góry i rzeka Dunajec. Po krótkim odpoczynku przy naszym pensjonacie rozpaliliśmy ognisko i piekliśmy wszyscy razem kiełbaski, prowadząc ciekawe rozmowy. Następnego dnia udaliśmy się na spływ Dunajcem tratwami, po 12 osób w każdej. Podczas, gdy flisacy wiosłowali, my podziwialiśmy wspaniałe oblicze gór po stronie polskiej i słowackiej. Każdemu bardzo się ta atrakcja podobała i ciężko było uwierzyć, że półtorej godziny rejsu po rzece minęło tak szybko. Później zwiedzaliśmy Szczawnicę, gdzie mieliśmy czas wolny, a potem przemierzyliśmy malowniczy Wąwóz Homole, co stanowiło dla nas małą rozgrzewkę przed zdobywaniem szczytu Trzech Koron. Pomimo zmęczenia późnym popołudniem ruszyliśmy pieszo do miejscowości na Słowacji – Czerwony Klasztor. Tam zwiedziliśmy klasztor kartuzów, dowiedzieliśmy się wiele o życiu tamtejszych zakonników. Nie obyło się także bez kupna w słowackim sklepie słynnej czekolady Studenckiej. Nie mieliśmy problemu z porozumiewaniem się ze Słowakami, gdyż na szczęście mówili również po polsku. Gdy wróciliśmy do naszej willi, znowu rozpaliliśmy ognisko, by tym razem upiec ziemniaki. Mieliśmy z tym mały problem, ponieważ ognisko nie chciało się zapalić, ale w końcu się udało i po jakimś czasie można było zjeść pierwsze sztuki. Specjalnie na tę okazję zrobiliśmy grupowo pyszne masło czosnkowe, w czym stanowiliśmy świetny zespół. Nawet pan Andrzej Tofilski włączył się w pomoc, obierając dużo ząbków czosnku. Ostatni dzień był przeznaczony na wędrówkę na Trzy Korony, pod czujnym okiem pani przewodnik. Droga na szczyt była długa i trochę męcząca, ale siły naładować można było w czasie krótkich przerw. Mimo że czasem już brakowało tchu, wiedzieliśmy, że u celu czeka nas wielka nagroda – przepiękne widoki i satysfakcja. Dlatego nie poddawaliśmy się i po kilku godzinach doszliśmy na szczyt, czekając wcześniej w dość długiej kolejce na metalowych schodach. Jednak i to nas nie przeraziło. Na samej górze był czas na zrobienie kilka zdjęć i nacieszenie się tym niecodziennym, wspaniałym krajobrazem. Przed zejściem z gór zrobiliśmy sobie dłuższą przerwę na mały posiłek i po tym ruszyliśmy dalej, by na dole już zjeść obiad w Krościenku i udać się w podróż powrotną do Leżajska. Po drodze jednak zatrzymaliśmy się w Bacówce, by oczywiście zakupić świeże oscypki. Wszyscy byliśmy tak okropnie zmęczeni, że zasnęliśmy od razu i przez pierwszą godzinę jazdy cały autobus pogrążony był we śnie i ciszy. Wróciliśmy do domu zadowoleni, pełni wrażeń i nowych doświadczeń. Doskonałe warunki lokalowe, cudowne widoki (mieszkaliśmy u stóp Trzech Koron), piękna pogoda i ciekawie spędzony czas, nic więc dziwnego, że każdemu się ta wycieczka podobała i z miłą chęcią byśmy ją powtórzyli, za co bardzo dziękujemy naszej pani wychowawczyni oraz nauczycielom, którzy również się nami opiekowali i spędzili z nami te trzy dni! Daria Mach Kl. II i

Pozdrawiamy z Londynu 😁

Photos from Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku's post

Piknik klas mundurowych W dniach 31.05 – 03.06.2017r. w Ostródzie uczniowie klas wojskowych wzięli udział w Ogólnopolskim Zlocie Klas Mundurowych organizowanym przez Biuro ds. Proobronnych w Ministerstwie Obrony Narodowej. Nasza szkoła została wytypowana spośród kilkuset szkół z całej Polski, w których są klasy mundurowe. Województwo podkarpackie reprezentowały trzy szkoły. Zlot Klas Mundurowych był połączony z Targami zbrojeniowymi Pro Defense i oprócz szkolenia wojskowego, uczniowie mogli zapoznać się z aktualną ofertą uzbrojenia różnych formacji mundurowych. Wzięli także udział w zawodach obronnych, które składały się z kilku części: tor sprawnościowy, udzielanie pierwszej pomocy na polu walki, strzelanie z broni krótkiej. W łącznej klasyfikacji na ponad 40 drużyn, nasza szkoła zajęła 4 miejsce. Uczniowie mieli również możliwość spotkania się z Ministrem Obrony Narodowej Panem Antonim Macierewiczem. Rafał Tuleja (rt)

OSTRÓDA2017

Photos from Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku's post

Wizyta partnerska w Portici (Erasmus+) Projekt europejski „ Feel the Spirit of a Modern Europe Bringing Entrepreneurship into Schools”realizowany w Zespole Szkół Licealnych dobiega końca. Ostatnia wizyta zagraniczna, w której brali udział uczniowie miała miejsce w dniach 24-30.04.2017r. we włoskiej szkole Carlo Levi w mieście Portici u stóp Wezuwiusza. Była to już druga wizyta naszych uczniów w tej placówce w ramach obecnego projektu. Włosi jak zwykle przyjęli nas bardzo ciepło i serdecznie. Oprócz obowiązkowych zajęć projektowych (warsztaty języka biznesu, prace nad katalogiem produktów sprzedawanych przez naszą firmę uczniowską), gospodarze przewidzieli też wycieczki do niezwykle atrakcyjnych miejsc na południu swojego kraju. Zwiedziliśmy Neapol, Sorrento oraz wyspę Capri, a słoneczna pogoda i doskonała włoska kuchnia były dodatkowym dopełnieniem wspaniałych widoków. Uczniowie naszej szkoły bardzo dobrze integrowali się z pozostałymi uczestnikami wizyty. Wszyscy wrócili opaleni i bardzo zadowoleni. Bez wątpienia Projekt Erasmus Plus był dla naszej młodzieży szansą poznania innych ludzi i kultur, podszlifowania języka, zdobycia nowych przyjaciół i pewności siebie w kontaktach interpersonalnych.

Wizyta partnerska w Meitingen (Erasmus+)

Wizyta partnerska w Meitingen (Erasmus+) Serdecznie zapraszam do obejrzenia filmu podsumowującego pobyt uczniów naszej szkoły na spotkaniu partnerskim w Meitingen (Niemcy), które odbyło się w marcu 2017r. w ramach realizacji projektu Erasmus+ . Film został przygotowany przez ucznia klasy 2d oraz aktywnego uczestnika projektu – Marka Ćwikłę.

🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧🇬🇧 Pozdrawiamy z trasy do Londynu 🙂 jesteśmy w Opolu 🙂

Photos from Zespół Szkół Licealnych im. Bolesława Chrobrego w Leżajsku's post

Wycieczka kl. Ia do Warszawy W dniach 1-3 czerwca nasza klasa 1a wraz 1d oraz kilkoma osobami z innych klas wybraliśmy się na wycieczkę do naszej Stolicy. Już rankiem stawiliśmy sie na parkingu by południem dojechać do celu. Zwiedzanie zaczęliśmy od Muzeum M. Currie - Skłodowskiej gdzie wysłuchaliśmy również wykładu o promieniotwórczości. W dalszej kolejności przejechaliśmy do Łazienek Królewskich, mając czas by podziwiać piękno architektury i krajobrazu. W końcu nadszedł wyczekiwany przez wszystkich czas aby wyjechać na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki a potem chwila wolna w "Złotych Tarasach". Kolejnego dnia mieliśmy okazję zwiedzić ogromne Muzeum Powstania Warszawskiego oraz zobaczyć najważniejsze punkty kulturalne i historyczne Naszej stolicy. Na koniec dnia, późnym wieczorem poszliśmy na spektakularny pokaz fontanny multimedialnej, który chyba na każdym wywołał spore wrażenie. Ostatniego dnia naszej wycieczki po śniadaniu udaliśmy się do Pałacu Jana III Sobieskiego w pięknej dzielnicy Wilanów. W sobotę późną porą zmęczeni, ale w dobrych nastrojach wróciliśmy do Leżajska. Dziękujemy p. Dariuszowi Półćwiartkowi oraz p. Jackowi Brzuzanowi za zorganizowanie i opiekę podczas wyjazdu. Julia Majkut Magdalena Bik