Wtz Otwarte Serca

ul. Gwardii Ludowej 107, Dabrowa Gornicza, Poland
Non-governmental organization (ngo)

Description

Warsztat Terapii Zajęciowej „Otwarte Serca” od 2003 roku zajmuje się rehabilitacją zawodową i społeczną osób niepełnosprawnych z terenu Dąbrowy Górniczej

RECENT FACEBOOK POSTS

Wyjazd integracyjno-rehabilitacyjny w Jarosławcu

W terminie od 16.06 do 25.06 znaczna część uczestników naszego Warsztatu (41osób i 10 opiekunów) przebywa w Jarosławcu na wyjeździe o charakterze integracyjno-rehabilitacyjnym. Korzystając z uroków naszego pięknego Bałtyku plażujemy się, zwiedziliśmy Muzeum Bursztynu i latarnię morską w Jarosławcu, pływaliśmy żagłówkami po Jeziorze Wicko, odwiedziliśmy Galerię rybacką, gdzie wysłuchaliśmy opowieści starego rybaka, z Darłówka odbyliśmy rejs statkiem Eryk I, odwiedziliśmy Park Edukacji i Rozrywki Leonardia, w Ustce zwiedzaliśmy Park Historii i Rozrywki „Twierdza Ustka”, odwiedziliśmy także fokarium, gdzie uczestniczyliśmy w treningu medycznym fok szarych, mieliśmy także zajęcia na basenie, ogniska i dyskoteki. Więcej zdjęć pokażemy po naszym powrocie;)

LWYT - I saw you Poland

"Zobaczyłem Cię, Polsko!" czyli: Brazylijczycy nakręcili wideo o naszym kraju... "I saw you, Poland" - taki tytuł nosi krótki filmik zamieszczony w serwisie Youtube przez Brazylijczyków z Madrecita Filmes. Zobaczcie jakie zrobi na Was wrażenie :-)

Photos from Wtz Otwarte Serca's post

Dziś uroczyście zakończyliśmy Projekt „Głównym Szlakiem Beskidzkim”- cykl wędrówek beskidzkimi szlakami turystycznymi kontynuujący promocję aktywnych form spędzania wolnego czasu wśród niepełnosprawnych mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Projekt, który finansowany był przez Dąbrowskie Stowarzyszenie Na Rzecz Osób Niepełnosprawnych "Otwarte Serca" oraz Urząd Miasta Dąbrowa Górnicza. Zaproszeni goście - uczniowie szkół specjalnych, mieli okazję dowiedzieć się w jaki sposób prawidłowo przygotować się do wyprawy w góry, jak zachowywać się na szlaku, w schronisku. Uczestnicy Projektu opowiedzieli czego nauczyli się podczas tych intensywnych wyjazdów. Podsumowanie Projektu miało na celu promowanie aktywnych form spędzania wolnego czasu. Na zakończenie wręczono pamiątkowe zdjęcie w pięknej ramce:)

IX Art Naif Festiwal

10 czerwca br. w Galerii Szyb Wilson w Katowicach odbyło się uroczyste otwarcie IX Art Naif Festiwalu - wystawy twórców naiwnych z całego świata, w tym prac uczestników naszego warsztatu. Prace artystów można obejrzeć do 19 sierpnia br. Serdecznie zapraszamy do Galerii Szyb Wilson.

Ogrodzieniec, Łazy i Krępa

9 czerwca 2016 roku o godz. 8.30 rozpoczęliśmy autokarową wycieczkę objazdową. Rozpoczęliśmy od zwiedzania Zamku Ogrodzieńskiego w Podzamczu, powstałego ok 1350-1370 roku z inicjatywy Kazimierza Wielkiego. Po blisko 2-godzinnym zwiedzaniu ruin zamku, którego plenery zostały wykorzystane jako plan fimowy "Zemsty" przez Andrzeja Wajdę, grupa udała się do Łaz, gdzie byliśmy gośćmi XII prezentacji Warsztatów Terapii Zajęciowej - tutaj prócz strawy duchowej otrzymaliśmy także ciepły posiłek i prowiant na dalszą drogę. wycieczkę zakończyło ognisko i grill integracyjny w Krępie.

Timeline Photos

Z przyjemnością informujemy, że obraz autorstwa naszej uczestniczki pani Ewy Balsamskiej pt."Zebry" został zakwalifikowany przez jury XIV Międzynarodowego Biennale Sztuki Osób Niepełnosprawnych do drugiego etapu. Jury wybrało zaledwie 80 spośród prawie 950 nadesłanych prac! Zobaczyć je będzie można już od września na wystawie w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie przy ul.Rajsjkiej 12. Gratulujemy pani Ewie!

Wtz Otwarte Serca

Jutro na placu przy fontannie w Łazach (woj. śląskie) odbędą się już XII Prezentacje WTZ i DPS z trzech województw: łódzkiego, małopolskiego i śląskiego. Jest to impreza o charakterze integracyjnym, której głównym celem jest aktywizacja artystyczna osób niepełnosprawnych oraz promocja ich twórczości poprzez występy sceniczne i wystawy wyrobów rękodzielniczych... więcej informacji: http://kalendarz.ngo.pl/wiadomosc/1919263.html

Photos from Wtz Otwarte Serca's post

W Galerii Szyb Wilson trwają wielkie przygotowania do piątkowego wernisażu. Sami montujemy wystawę naszych prac, wieszamy obrazy, ustawiamy rzeźby. Zapraszamy do obejrzenia efektów naszej pracy już w najbliższy piątek, 10 czerwca od godz.18.15. Wstęp wolny, a organizatorzy zapewniają wiele atrakcji... :-) "Uroczyste otwarcie uświetnią gorące rytmy flamenco połączone ze spektaklem cyrkowym w wykonaniu Varuma Teatro i Choni Cia Flamenca prosto z Sevilli. Grupy te pojawią się w Galerii Szyb Wilson na specjalne zaproszenie Prezydenta Miasta Katowice. Wśród zaproszonych gości nie zabraknie autorów prac prezentowanych na wystawie, zarówno tych polskich, jak i tych zagranicznych. Galeria Szyb Wilson, ul. Oswobodzenia 1, Katowice

facebook.com

Dziś grupa osób z naszego Warsztatu miała okazję przenieść się w czasie i podziwiać 'Maluchy' w różnej odsłonie. W Prywatnym muzeum Fiata 126p pana Antoniego Przychodzienia (Saydo) w Bielsku-Białej mogliśmy zobaczyć auta, które jeździły po plażach, były wozami milicyjnymi, wojskowymi. Poznaliśmy historię i różnice w modelach, wersjach tego niesamowitego pojazdu. Później w stylowej, pięknej kawiarni MALUCH Cafe (www.maluch-cafe.pl) mogliśmy napić się herbaty, kawy. Ponieważ byliśmy już tak blisko gór, postanowiliśmy zdobyć mały szczyt. Weszliśmy na Matyskę - Golgotę Beskidów, na której stoi Krzyż Milenijny. Przepiękna panorama Beskidu Śląskiego i Żywieckiego... W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na rynku w Żywcu, pospacerowaliśmy po Parku Habsburgów. Pogoda nam dopisała, zobaczyliśmy wiele ciekawych miejsc - jesteśmy BARDZO ZADOWOLENI :):):)